reklama

Futbal hýbe celým Nemeckom

11. a 12. júna 2006 som mal možnosť urobiť si krátky - okružný výlet po Nemecku. Tak som to využil....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
veľkoplošná obrazovka susedí s chrámovými múrmi
veľkoplošná obrazovka susedí s chrámovými múrmi (zdroj: Stanislav Kán)

Prechádzal som cez silné ekonomické tepny tejto krajiny - Stuttgart, München, Möglingen, Nürnberg, Deggendorf. A deň predtým ešte rakúsky Salzburg, ktorý leží pár kilometrov od nemeckých hraníc.Futbalový ošial je však cítiť všade. Vo veľkých obchodných centrách som videl množstvo suvenírov, ktoré priamo súvisia s týmto športom. Zaujal ma plechový guľatý záhradný gril vo forme futbalovej lopty. Nad ním som sa len pousmial. Na koláčikoch v stánkoch rýchleho občerstvenia sa týčili rozhodcovské píšťalky. Lopty boli všade na "kilá". Veľké, malé, stredné, pestrofarebné, biele, priesvitné,... Vo všetkých športových obchodoch bolo minimálne 10 plazmových TV, kde dominoval futbal. Kopačky a dresy (za akciových 99,- euro) boli zrejme tiež "povinnou výbavou" supermarketov. O nemeckých vlajočkách ani nehovorím. Tie sa dali kúpiť všade. Ešte aj v LIDL-i a tzv. "ľudovkách" (všetko za euro). Množstvo osobných áut aj kamiónov bolo týmito zástavkami ozdobených - kde sa len dalo: na anténach, na spätných zrkadlách, iné boli zachytené na bočných oknách,.... V Salzburgu, kde sme strávili niečo vyše hodiny, bola časť historického centra premenená na športovú arénu. Veľkoplošná obrazovka bola v tesnom susedstve chrámových múrov a oproti bolo sedenie pre niekoľko desiatok fanúšikov. A dookola pripravené občerstvovacie zariadenia plné - ako ináč - piva. Aj keď som zväčša niektorými veľkými mestami len prechádzal (bez zastávky), futbalový duch nemeckého fanúšika sa nezaprel. A v tých mestách, v ktorým som stál a pochodil ich, tak futbalový duch a jeho atmosféra bola na ulici priamo medzi nami.....Na záver však musím dodať (odhliadnuc od futbalu), že Salzburg je skutočná perla pod Alpami.

Stanislav Kán

Stanislav Kán

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Ži a nechaj žiť. Všetko krásne, ktoré nájdeme, si musíme strážiť, chrániť a starať sa o to. A niekedy aj trošku rozmaznávať... Zoznam autorových rubrík:  CestovaniePostrehy zo životaDX-ing .... hobby bez hranícNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu