reklama

Stretnutie po rokoch...

Tak konečne sme sa dočkali..... Teda väčšina z nás.... bývalých spolužiakov strednej ekonomickej školy...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
malá galéria spomienok
malá galéria spomienok (zdroj: Stanislav Kán)

Po dvadsiatich rokoch sme sa opäť stretli. Niektorí prišli prvýkrát od skončenia školy, niektorí sme sa videli po piatich rokoch, iní zase po desiatich.... iní sa stretávajú pravidelne. Ja som nevynechal ani jedno. A neľutujem. Musím však úprimne povedať, že pri príchode na miesto stretávky som mal problémy s opoznaním dvoch mojich spolužiačok (videl som ich prvýkrát po dvadsiatich rokoch, ale neuvediem však ktoré to boli... :-) ). Mysľou som sa vrátil o tých dvadsať rokov späť, snažil som sa vyloviť z pamäte ich tváre, keď sme sa v roku 1987 lúčili... A podarilo sa mi to. Naopak, stretol som sa aj s tým, že po príchode jednej z nás sa mi dotyčná pozdravila - "dobrý deň"... a myslela si, že som manžel niektorej z dievčat. Až po niekoľkých sekundách sa dostala "do obrazu".... Na začiatku bolo takýchto úsmevných príhod viac.... Ale predsa len - bolo to na nás vidieť. Tých dvadsať rokov naviac. Niektorá spolužiačka sa zmenila v tvári, iná zmenila účes,.... Ale povahovo ostali všetky rovnaké.... usmiate, veselé, príjemné... a vekom i príťažlivejšie.... Navštívili sme aj našu triedu v škole.... Bol to taký zvláštny pocit.... Byť opäť v lavici.... pred tabuľou.... Každý si sadol na svoje miesto.... s tým nemal nikto problém. Každý vedel kde sedel. Vynorili sa mi spomienky, čo sme všetko zažili v triede, za lavicou, na hodinách..... Keď sme sa v roku 1987 lúčili, predstava, že sa stretneme - napríklad o týchto 20 rokov, bola pre nás absolútne nepredstaviteľná. V tej dobe sme všetkých ľudí pred štyridsiatkou považovali za starých a takmer dôchodcov.... A ten deň - po toľkých rokoch predsa prišiel.... A vôbec sme si teraz nepripadali starí.... A prečo stále píšem len o spolužiačkach? Lebo na stretnutí som bol jediný zástupca silnejšieho pohlavia. Keďže sme v triede boli štyria chlapci a takmer tridsať dievčat, trošku som bol sklamaný, že na toto stretnutie neprišiel z chalanov nikto. Jeden nás síce tragicky opustil a už nie je medzi nami, ale tešil som sa aspoň na zostávajúcich dvoch. Jeden je v Prahe (pritom ďalšia spolužiačka, ktorá žije v Prahe tiež 20 rokov - tá prišla), no a druhý - ten býva neďaleko mňa.... ale neozval sa... Nemôžem k tomu zaujať žiadne stanovisko, pretože nepoznám jeho dôvod, že prečo neprišiel.... Celé stretnutie sa nieslo v duchu spomienok na naše výlety, najmä na výlet v Olomouci (ako sa preliezala otvorená bránička, získavali prvé skúsenosti s láskou, ale i alkoholom), potom dobrodružstvo na chate na Krpáčovej (najmä s varením halušiek a nočnými kartami), na lyžiarskom výcviku neďaleko Čadce,..... Jednoducho - bolo o čom hovoriť a na čo spomínať. Každý sme si povedali svoju doterajšiu cestu životom, čo všetko sme od skončenia školy zažili, čo nás stretlo.... Stretnutie malo len dve negatíva... To prvé, že - nás neprišlo viac (bolo nás asi 18.... presné číslo veru neviem.... nespočítaval som nás... :-) ), no a druhé - že o 22:00 hod. zatvorili denný bar v podniku kde sme mali posedenie a nedostalo sa nám viac opojných vínnych mokov a slaných pochutín.... Ak mám zhodnotiť stretnutie, tak bolo skvele, s niektorými som sa videl po tých dvadsiatich rokoch prvýkrát. Tí ktorí neprišli, môžu ľutovať. Dúfam, že sa s mnohými ešte uvidím aj o ďalšie roky, okamžite sa spoznáme a nebudeme už váhať, že kto je kto........ a tu je niekoľko obrázkov mojich krásnych spolužiačok...

Stanislav Kán

Stanislav Kán

Bloger 
  • Počet článkov:  57
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Ži a nechaj žiť. Všetko krásne, ktoré nájdeme, si musíme strážiť, chrániť a starať sa o to. A niekedy aj trošku rozmaznávať... Zoznam autorových rubrík:  CestovaniePostrehy zo životaDX-ing .... hobby bez hranícNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu